Mäster kocken

Igår blev jag utskrattad och mobbad när jag sa att jag skulle gå och laga en delicat måltid. inombords visste jag att ingen skit kunde sjunka in i mig när det gäller min matlagning eftersom jag är awesome på yrket i fråga. jag tog på mig min lilla mössa och så bar det av mot köket. efter en snabba analys över vad jag hade att jobba med plockade jag ut det bästa råvarorna till min måltid. problemet var bara att jag kan typ inte läsa recept och sånt vilket ställde till lite problem, men jag gav inte upp för det. av min egna erfarenhet så funkar allt med fräst lök och därpå lite älg kött, senare ingredienser fick flyga i vart efter som. allt slutade med att jag stod med en bunke som innehöll Älgfärs, Gaspacho, soya, pasta, tomatpure, LÖÖÖK, olivolja, salt och peppar. jag tog en liten stund till att bara stirra ner i skolen för att försöka bedöma om det skulle vara gott eller inte, det blev nog den längsta tiden i mitt liv. när jag inte kunde hålla mig längre så tog jag en gigantisk tugga av mitt verk, tuggade långsamt för att kunna känna av mina aromer. Det var fett gott, fast muntligen ganska äckligt.

FFFFFÄÄÄÄÄÄSHHHHH.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0